Rammer for fysioterapeutisk behandling hos Åløkkens Fysioterapi fra og med d. 20/4-2020.

Kære kunde

Sundhedsstyrelsen (SST) har åbnet for at vi igen kan tilbyde behandling under følgende rammer:

Fysioterapeutisk behandling må tilbydes hvis denne kan:

• Forhindre at sygdommen forværres.
  • Mindske risiko for øget medicinforbrug.
  • Mindske risikoen for, at sygdommen/tilstanden bliver kronisk, hvis den ikke behandles på en horisont over et par måneder.
  • Forhindre væsentlig påvirkning af livskvaliteten
  • Forhindre eller mindske påvirkning eller tab af funktions- og/eller erhvervsevne.
  • Alt som kan afhjælpes med Video/telefon konsultation skal prioriteres løst sådan.

Dette medfører at alle bevægeapparatsproblemer, som godt kan vente et ”par” måneder og ”Wellness” ikke kan behandles på klinikken indtil andet meldes ud. Vi ved godt at massører mm. har fået lov at åbne, men SST bestemmer over vores område og overstående er meldt ud. Holdtræning er også udsat af SST indtil videre.

For at man som kunde skal komme i betragtning til behandling skal man opfylde følgende kriterier:

1. Kunden må ikke have COVID-19 eller symptomer på samme som er ”feber, hoste, ondt i halsen, hovedpine og muskelømhed, der hos nogle kan være ledsaget af symptomer fra næsen”.

1. Kunden må ikke komme hvis vedkommende har familie eller samlever i hjemmet som har været syg med Covid-19 indenfor de sidste 14 dage.

1. Kunder i risikogruppen Covid-19/Corona. Bør vurderer behovet en ekstra gang og evt. konsultere egen læge først. Er du i tvivl om du er så se følgende link. (https://www.sst.dk/da/corona/saerlige-risikogrupper)

Tidsbestilling:

Som følge af SST´s udmelding er onlinebooking ikke muligt, da alle patienter skal visiteres af fysioterapeuten.

Ønsker du derfor en tid så ring i vores telefontid som er mandag til fredag 8.30-9.15 hvor en af os sidder ved telefonen. Du kan også ringe i tidsrummet 9.15-16.30 til vores callcenter, der vil tage mod besked om at vi skal kontakte dig og så ringer vi tilbage hurtigst muligt.

Når du skal komme på klinikken:

Som kunde der kommer til klinikken, beder vi dig om følgende:

• Gå venligst i bad inden du kommer på klinikken.
  • Kom alene og til tiden for at mindske kontakten med andre mest muligt.
  • Vask dine hænder på toilettet der er automatisk sæbe-dispenser og papir til aftørring på væggen ved siden af vasken, der står også håndsprit i venteværelset.
  • Medbring eget håndklæde.
  • Rør ved så lidt som muligt på klinikken for at mindske smittefare.
  • Skal du hoste eller nyse så gør det i albuen.
  • Hold mest mulig afstand til andre kunder.
  • Går du på toilet så husk at informere fyssen om at du har været det så vi kan ”Spritte/vaske” af.

For at mindske muligheden for smitte arbejder Christian mandag og onsdag. Kenneth arbejder tirsdag, torsdag og fredag.

Alle kontaktflader bliver vasket/sprittet af på klinikken flere gange dagligt. Vi bruger værnemidler ud fra SST´s udmelding og ud fra egne ønsker.

Vi håber på jeres opbakning i denne noget anderledes tid. Brug jeres sunde fornuft og spørg hellere en gang for meget end for lidt.

Så skal vi nok levere professionel behandling med jeres behov i centrum som altid.

Med venlig hilsen

Christian og Kenneth