GLA:D ® Ryg

Uden tvivl det mest evidensbaserede genoptrænings-forløb til patienter med uspecifikke rygsmerter i hele Danmark!

GLA:D® Ryg er et nyt behandlingstilbud til patienter med længerevarende rygsmerter. Tilbuddet er udviklet af forskere og behandlere på SDU. Programmet følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger for behandling af patienter med rygsmerter og bygger på principper for hjælp-til-selvhjælp på samme måde som GLA:D® for patienter med knæ- og hoftesmerter.

Varemærket GLA:D er registreret af SDU (Syddansk Universitet) og kan kun anvendes af klinikere, der er certificerede af SDU.

GLA:D® Ryg forløb er et nøje planlagtundervisnings og træningsforløb over 10 uger.

Forløbet indeholder 16 træninger superviseret af dertilspecialuddannet fysioterapeut.

2 teoretiske undervisningstimer om rygsmerter, årsag, den nyeste forskning om hyppighed, udbredelse, smerteudløsende årsager og meget mere. Forløbet køres i samarbejde med SDU så du vil som deltager på holdet også bidrage med at besvare spørgeskemaer til GLA:D® Ryg, som SDU vil anvende til videre forskning på området.

Du vil blive testet ved forløbsstart og afslutning, både til glæde for dig og forskerne så vi kan se hvor meget bedre du er blevet.

Skulle dette have vakt din interesse så regner vi hos Åløkkens Fysioterapi med at starte første forløb sidst i April 2018. Kontakt klinikken hvis du har interesse!

Online Booking? Tryk her

Kort